Lap! Lexus IS 220D | TVCC

Lap! Lexus IS 220D

Lap! Lexus IS 220D

26 Jun 2009

Daan Maes: 24 jaar, enigszins in de rouw om het verlies van zijn Volvo C7O Joepie ik mag met de Mercedes der jappen rijden. Saai.... Ze ziet er veelbelovend uit, maar helaas, dat is ze niet. Ze heeft een mooi koetswerk, schoon interieur, heel schoon zelfs ( lekker zwart en ik hou nu eenmaal van donkere types) alles mooi netjes afgewerkt, ik kan er niks fout aan vinden. Er zit een schitterende audio installatie, qua geluid bedoel ik dan. GPS is er niet en die verwacht ik nu toch wel eens standaard in een Lexus. Maar wat een sound komt  uit die radio, ik ben een half uur op zoek geweest naar de verborgen woofers, nergens te vinden! De auto trilt gewoon van een standaard radio, nog nooit mee gemaakt. Qua looks en design is er helemaal niks mis met dit schatje, alleen spijtig dat ze niet rijd zoals ze uitziet ! Misschien doet dit heel wat heren aan hun eigen vriendin denken, of visa versa. Ik  had echt heel wat meer pit en agressie verwacht. Helaas is het is eigenlijk niet meer dan een trage "oude mannetjes" wagen, heel jammer. Dat maakt de auto voor een redelijk groot publiek al wat minder interessant, met andere woorden: de jeugd. Hij rijd wel comfy, maar wie van de jeugd wil nu een ruig uitziende bak die comfy rijdt?  Dan moet je toch wel echt een slappe zak zijn. Nee, ze moet vlammen, ze moet laten zien waar een achterduwer ( achtertrekker is blijkbaar niet juist volgens een collega van mij ;-) ) voor dient! SPELEN! Niet mogelijk met deze Lexus. Maar voor  de gewone Jan met de pet en gezin, prima bakje! Staat trouwnes ook leuk als je een jong pas getrouwd koppel  bent en dan een Lexus voor de deur hebt staan ( voor het huis van je schoonouders want daar verblijf je dan negen van de tien wegens geldgebrek)  en je schoon -groot  en overgrootouders zouden ook nog eens prima met deze wagen staan. Een goede gezinswagen dus.   Erik Klerckx, 53 jaar, de helft daarvan misvormd als autojournalist. De IS moet de degens kruisen met de BMW 3, Audi A4, kortom de naar sportief neigende betere middenklasser, waar zich overigens ook een uitstekende C-klasse begint te roeren. Het begint al slecht: de deur van de Lexus kletst wat klef dicht, helemaal Japans. Daar houden Duitsers niet van, terwijl, het is maar akoestiek. De auto heeft, door een wat trage turbo ook een wat moeizame start. Dat speelt hem met name op het kartcircuit parten, met de stop and go. En hoe! De IS zet -weliswaar onder ideale omstandigheden, maar so what, een tijd neer die maar enkele hondersten boven de Lancer Evo X afklokt. Terwijl zijn pK/gewicht ratio een stuk minder is. En onderweg hadden we ook nooit de indruk dat we op een toptijd afstoven. Het leek wel sukkelen. Niet dus. En komt hij wat pittiger uit de startblokken, dan gaat hij moeiteloos onder de 1'22".  Voortreffelijk, want je hebt de indruk dat je gezapig aan het toeren bent. Dat hij stil is, ruim genoeg, met een prima koffer, is meegenomen. Dat hij scherpt stuurt ook. Maar straf: comfortabel zijn en toch de auto strak onder controle houden: dat kunnen alleen de beste der ophangingen. Eat your hart out mijnheer Peugeot.

Tweets