i8 | TVCC

i8
BMW

i8

18 Dec 2017

Road, Roadster

BMW heeft niets hoeven te veranderen aan de basis van de i8. Die was met zijn alu-chassis en de carbon/plastic passagierscel al vooruitstrevend geneog. Wat hem in zijn high-tech koets ontbeerde, waren pk's. Een nieuwe batterij met een hoger vermogen, ergo een sterkere elektromotor maken dat hij nu langer autonoom elektrisch te rijden valt. Maar daar koop je een i8 niet echt voor: het moet ook vooruit gaan en wel vroaar! Dus werd ook de  1.5 l driecilinder onder handen genomen, nu goed voor 231 pk en samen met het elektrisch systeem staan nu 374 paarden ter beschikking. Daar kun je al mee onder de mensen komen. En opdat die mensen je ook fatsoenlijk horen aankomen, werd ook aan het geluid van de uitlaat gesleuteld. De I8 is in 4.4 s 100 km/h snel vanuit stilstand en zijn top is op 250 km/h begrensd. Hoeveel hij gaat kosten: geen flauw idee, maar vermits de coupĂ© al ruim € 120.000 kostte, mag u daar zeker €10.000 bijtellen. 

 

 

 

Tweets